det här med att bli vuxen.

Jag har kommit till en punkt i mitt liv där jag tycker att det är oerhört frustrerande att bara stå och stampa på samma ställe med en liten inkomst från mitt jobb där jag endast är timanställd.
 
Så imorgon ska jag ta med mig min storasyster till VUC (hon är duktig på sånt där, med skola, ni vet?) för att kolla när kursen startar och förhoppningsvis så kan jag börja plugga upp matte B och naturkunskap B så snart som möjligt så att jag sedan kan börja plugga vidare till antingen Undersköterska eller Sjuksköterska. Är osäker på vilket jag känner för än, men något av det vill jag i alla fall.
 
Sen håller jag och min mor på och letar lägenhet till mig så att jag kan flytta ut nångång, börjar känna min inständ i mitt rum (jag vill ha något eget där jag aldrig kan vara i vägen eller någon annan vara i vägen för mig, man kan ju se det som man vill haha). Dessutom så har jag ju två katter och jag känner ibland att dom kanske är i vägen ibland  för resten av familjen.
 
Sen så fyller jag 20 år på söndag. Jag fyller alltså vuxen om 6 dagar och jag känner mig otroligt gammal och misslyckad för att jag fortfarande bor hemma. Jag vet inte varför egentligen eftersom att det är ju svårt att ha råd med eget såhär tidigt efter studenten och det är svårt att få jobb = minimal inkomst. Sen så bor ju nästan alla mina vänner hemma fortfarande, varför är det då konstigt att jag gör det?
Jag kanske bara känner mig pepp på att flytta hemifrån vilket gör att det känns jobbigt att allt tar sån tid.
 


Jag vill bli vuxen, jag vill bli självständig, jag vill bo själv, jag vill så mycket just nu.
Men en sak i taget, så jag börjar med skolan.
 

Kommentarer
Postat av: frida kohkoinen

Ska du välja mellan undersköterska och sjuksköterska, läs till sjuksköterska, annars kommer du inte kunna "avancera" i jobbet eller vad man ska säga. Det är lika lång utbildning till båda :)

2013-01-15 @ 04:58:40
URL: http://fridky.con

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0